Lene har hjulpet os med tilbagelæsningen af vores Professionel Kapital-undersøgelse, som kom til at foregå under nedlukningen og derfor delvist virtuelt. Lene sikrede en proces, hvor vi kom til at arbejde med de tematikker, som vi oplever er de væsentligste udfordringer på skolen og vi formulerede forslag til, hvordan vi vil omsætte dem i praksis. Det har været en proces, hvor vi har lært meget om os selv undervejs. Det har været krævende, men det hele værd. Vi bruger allerede Lenes anbefalinger flittigt. Jeg er desuden sikker på, at vi kan få meget glæde af processen fremadrettet.
Lars Bluhme, rektor Odder Gymnasium
Vi har arbejdet sammen med Lene i et forløb med fokus på personlig motivation i vores roller som uddannelsesledere. Hensigten med forløbet var at styrke vores personlige og fælles resurser i i ledelsesarbejdet. Vi har været meget glade for forløbet, som gav os frirum til at tænke åbent og kreativt om vores ledelsesroller og dynamikker i vores ledelsesgruppe.
Henrik Fogde og Anne-Mette Kjærgaard Thorøe, uddannelsesledere Vestjysk gymnasium
Vi havde forventet, at Lene lærte os noget om kollegial supervision som værktøj, men vi endte med at lære en masse om os selv som organisation også. Vi har fået et andet blik for relationen mellem lærerne, fået styrket det kollegiale samarbejde og fællesskabsfølelsen i lærergruppen også. Dét er fantastisk.
Birgitte Klippert, Skoleleder Marieskolen, Tønder
" Lene gør mig til en bedre og eftertænksom leder. Hun hjælper mig til at åbne øjnene overfor ting, der er svære. Hun støtter og motiverer mig, og hun udfordrer mig, når det er nødvendigt. Vi går lange ture, mens jeg fortæller om de ledelsesmæssige opgaver, der optager mig, alt fra strategisk ledelse, personaleledelse, fagudvikling eller kulturændring på arbejdspladsen. Med sin ro og styrke stiller hun mig skarpe spørgsmål, giver feedback og dermed finder jeg forslag til hvad, jeg kan gøre for at løse ledelsesopgaverne.
Professor og afdelingsleder, Aarhus Universitet
Kollegial supervision har betydet dybe, nærende undersøgelser af det, der virkelig betyder noget for undervisere – dét, som nye handlemuligheder udgår fra
Anders Ølsgaard, uddannelsesleder Aarhus Katedralskole
" I forlængelse af en trivselsundersøgelse på skolen faciliterede Lene en undringsproces omkring "anerkendelse".
Den satte vores tanker i bevægelse!
Med undringsprocessen fik vi et værktøj, som vi vil bruge igen. Vi oplevede, at hos os handler medarbejdertrivsel om, at vi lytter til hinanden og oplever tillid mellem os, når vi hjælper hinanden med at beskrive skolens opgave - også når virkeligheden overrasker os. Efter trivselsdagen betyder anerkendelse mere for os - og på en forandrende måde.
Søren Urup, rektor Mariagerfjord Gymnasium
Lene insisterer ambitiøst på at nå længere ved at dvæle ved detaljen og fastholde momentet, og ved at se mulighed, potentiale og ressource, der hvor andre går i stå. Hun kommer med indlevelse, baserer sig på værdier og faciliterer forandring. Sådan får hun processer til at forme sig og mennesker til at vokse i dem.
Hanne Leth Andersen, rektor RUC
I en sparringssamtale med dig , Lene, lytter du på en måde, så jeg forstår, hvor meget jeg egentlig kan og har at gøre godt med, både fagligt og personligt. Du lytter med anerkendelse og intensitet. Tager imod det hele og holder vedholdende fast i det væsentlige. Jeg vokser i dit nærvær.
Hanne Buhl, mindfulness-coach, www.Spirémus.dk